fredag 24 juli 2015

Hunnebo över dagen

Maken och jag på dagsutflykt. Här väntar vi på bord för vår lunch på Bella Gästis i Hunnebo
Bra winelist :)
Tog mig en underbar pinot Gris Alsace i väntan på bord.
När vi fått bord tog jag min fantastiska ostron med champagne till förrätt och maken en klassisk toast skagen.
Mums så gott med ostron och vinegrette på scharlottenlök.
Efter det tog jag deras fisk och skaldjurssoppa. Här börjat äta lite fisk lite grann i år. Har alltid älskat skaldjur men ogillat just fisk. Men lite pö om pö har jag börjat äta lite fisk. God soppa för övrigt.
Efter maten tog vi oss en tur och handlade skaldjur och även inlagda alger som vi fick av syskonen mina. Vi köpte även lokalt nötkött så att vi kan grilla hemma ikväll.
Mina syskon mötte upp oss för en pratstund och ett glas vin tillsammans på restaurang kanten. 
Nu är vi åter på väg hem efter en skön dag på västkusten. Hemma blir det färska skaldjur och grillat lokalt nötkött med maken, sonen och svärsonen. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar