tisdag 21 juli 2015

Tillbakablick förra sommaren

Nedan ganska så exakt 1 år sedan. 29 grader vill jag minnas och värmebölja. Vi hade varit ute och sprungit i värmen när maken efteråt pustade ut under hjärtstartaren påpassligt nog.
Jag åkte med sonen och vänner till Italien och Sardinien ( Alghero) till en annan värmebölja. Så skönt. Men i år "suger" det som ungdomarna säger. I bästa fall har vi nu uppehållsväder med blåst och småkyla i sämsta fall ihållande regn och stormbyar. I år har vi dessutom inte planerat någon utlandssemester utan mer dagsutflykter hemmavid. Det har gjort att vi kollade över passen och såg att sonens har gått ut och mitt går ut i augusti. Så till polisen och fixade nya pass till mig och sonen samt ett ID-kort till sonem. Åkte sedan till vägverket och ordnade med mitt körkort samtidigt som var på väg ut. Så om nu andan och resetillfälle uppenbarar sig så kan vi åka iaf. Jag hatar verkligen det som är "riktig svensk sommar" typ den som vi har nu. Sedan tror tidningarna att vi behöver manupuleras genom att varje vecka skriva typ " nästa vecka kommer rekordvärmen" för att sedan pudla och säga oj det är nästa..... Oj nästa vecka etc. Idag vart vi bjudna på bakad potatis med löjrom hos goda vänner. Jag mon sömndruckna nöt och utan glasögon läser " halvåtta" i kväll då. Tackar glatt ja då det är järliga människor. Vid 13.50 får jag ett sms att maten är klar! Panik upp med sms och glasögon på jo, det står 13.30.Pinsamt!! Maken dessutom tränar golf , vad göra mer än ställa sig i skamvrån och skämmas öronen av sig.  Nu förhoppning att regn snart avtar så man kan gå ut lite. Go'eftermiddag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar