fredag 11 mars 2016

Lite arbete och lunch på stan och lite Lois Vuitton Alma PM :)

Lite arbete idag med både patient och administration samt svärfar som sätter upp nya hyllplan och luckor på arbetet.
Sedan tog vi lunch på mitt nya favoriteställe i stan. Pim's, var där på premiären för en vecka sedan och då inte imponerad, men sen fick jag smak för deras goda viner och eleganta maträtter. Jättekul att det nu i stan finns ett lite mer kulturverat ställe med kvalit'e. Jag tog dock bara en lättare ost och charktuteri rätt med ett fantastisk Riesling vin. Tänkt från början som ett dessertvin som överjästes och som blev torrt istället men behöll dessertvinets lite mörkare gulton. Tänk att det äntligen kommit lite vinkunskap till stadens restaurangutbud. Personalen kan viner och berättar massor om vinet. Älskar det och saknat något sådant i denna stad.
Sen så kom det ett sms i makens telefon. LV clochetten hade kommit till utlämningsstället. Det är lika roligt med LV varje gång får man en upplevelse bara i deras exklusiva förpackningar och kvittoförpackningar. Lika mycket njutning det som det man handlat. Nu äntligen är min gamla LV Alma PM färdigklädd :) . Nu är både hon och jag nöjda . Hon har fått en axelrem och idag även clochetten ( nyckelhållaren) dock fet krävdes lite ingenjörskunskap att få den på plats och även fästa nyckeln till låset där i. Men mitt hjärtas älskling är lugn och teknisk. Han hittade ett klipp på youtube och vips var det klart. Nu bara vänta att det lädret mörknar in och får den klassiska honungsfärgen som Louis Vuittons läder får med sin patina. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar