torsdag 31 mars 2016

Wow 50 år idag...

Otroligt, idag är jag 50! År! Wow svårt ta in. Men säger som många om Ej alla :) ålder är bara en siffra. Jag har haft en skön dag hos familj/goda vänner i Gislaved. Kom igår kväll med buss dit och fick en underbar kväll med god mat och gott vin med gott sällskap.
Efter en lugn och skön morgon till "min" ( egentligen väninnans) duktiga frisör Lollo på Almgrens i Anderstorp. En gång om året vid den här tiden åker jag dit och klipper mig och slingar mig. Vill ha den tekniken m dubbla "påshättor" påvärmd som man drar upp igenom. Tycker det blir mindre utväxt så.
Så då var man klar. Jätteskönt att få detta fixat innan kalas imorgon.
Under dagen har maken med hjälp rest partytält vi lånat. Blir bra extra utrymme, hoppas gasolvärmaren rår på kvällskylan. Det är fiffigt då man från vår altandörr går rakt in i tältet så man behöver inte gå ute till det.
Så ser det ut, lite tusen och en natt :). Nu är allt detta utan min kontroll. Maken, svärmor och lite senare kanske även dottern har hunnit dit och fixat med bord, dukning, stolar och bord. Klart är att jag har inte 65 platser om alla 65 kommer samtidigt men gör de det så får det ordna sig :) det blir dom det blir när det inte blev som det skulle :).
Så min själva födelsedag har varir lugn och avslappnande. Nu är jag med buss på väg från Gislaved till Jönköping. Från Jönköping tar jag tåget till Falköping och från Falköping tar jag ett annat tåg mot Skövde där maken hämtar upp mig runt 20.00 ikväll. Fått många fina gratulationer på FB, sms,lite skönsång i telefon och live. Toppen :) räcker gott. Vill inte ha något och menar det. Bara tack att vänner finns och berikar min tillvaro i det stora men även i det lilla. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar