lördag 5 mars 2016

Lite mello nu

Städat idag men mucket kvar. Dottern och hennes sambo har börjat få klart på sitt renoverade boende efter 9 månader hemma hos oss. De börjar nu flytta sitt bohag och jag kan börja rensa och städa inför mitt kalas. . Maken lagade fantastiska goda hamburgare idag. Han malde högrev och entrecote. Jättegott. En god San Pellegrino apelsin till det.
Nu dags för 2:a chansen och mellon. Blev dock irriterad över svt's inledning som inlede med att en skådespelare talar om att vi har det för bra i tv sofforna och kunde skänka pengar till radiohjälpen. Blir bara sur över sådana uttryck för 1) får jag inte ha det bra i tv:soffan utan motprestation? 2) ingen vet vad jag gör och skänker, så varför ska svt skuldbelägga, jag betalar tv licens för att få sådana uppmaningar? 3) jag betalar skatt via min skattesedel som finanserar välfärdssystem och som även ger ut biståndspengar. Jag väljer själv när och om jag kan ge bort pengar. Tycker inte att jag ska mötas av sådan uppmaning svt. Hm blir väl lättstött när jag städar :) Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar