lördag 12 mars 2016

Sköna lördag och försvunnen beställning som kom

Vaknar upp utvilad vid 06.30 ser direkt att KF är inte utvilad :) sover som en liten gris. Han t.o.m snarkar ibland.  Känner av allergin. Sover med öppet fönster då vi gillar kallt och känner av det direkt. Känns som man är flunsig och ögon kliar och svider. Får komma ihåg börja med min allergimedicin.
Handlade på La Vendetta Clothing's rea online. Beställde och betalade online förra söndagen. Så fick jag min oderbekräftelse i samband med mitt köp. Betalade för frakt. När jag så i torsdag inte hört något som att paketet var på väg eller någon annan info så mejlade jag dem och undrade över status på min order. Fick då till svar att de skor jag beställt inte fanns tillgängliga och mina pengar skulle vara återinsatta på mitt konto. Kollade då mitt konto och nej inga pengar insatta. Nytt mejl till affären som lovar kolla upp det. Strax får jag ett nytt mejl om att ordern visst var packad och utkörd till ett utlämningsställe med ett namn som inte finns i vår stad. Ordern hade dock packats först 4d efter min beställning pga hög belastning. Jag blir lite förvirrad och mejlar åter affären för ett förtydligande om att de skickat varan och då vart då angivet namn på utlämningsstället inte finns i vår stad och jag har inte fått något sms om det heller. Jag får snabbt mejlsvar med förtydligande att det stämmer att skor är skickade och nu rättat med namnet på utlämningsstället . Att jag inte fått sms berodde nog på att jag! Eller affären uppgivit fel telefonnummer. Jag får även paketets referensnummer. Tackar via mejl affären för info samt skriver att det telefonnummer jag angivet ses på orderbekräftelsen och det stämmer.
Nåja åkte dit till utlämningsstället i dag på morgonen. Läskigt ställe by the way, skitigt och sunkigt område men happy news, superga marinblå skor från rean för  399kr fanns där med fint omslagspapper och sidenrosett. Trevlig och lite " lyxigare" känsla och som jag skrev igår är mycket av upplevelsen själva paketet. Slutet gott allting gott. Fel kan det bli så är det, men även om jag handlade från deras reasida kändes det väldigt rörigt och stökigt handla från dem. Man får bara en första chans visa upp sig. Det var allt från att varan var slut till att pengar var återbetalda till att de var levererade till en butik som inte finns i vår stad i allafall, till att de faktiskt var levererade utan att jag informerats. Kan inte låta bli fundera på hur det blivit om jag aldrigt hört av mig? Jag kunde lätt glömt av beställningen också då det inte var någon större summa. Själva grejen är ju inte den ekonomiska biten utan mer strul vid kontakt och kontrainformationen flera gånger. Nåja om vi fokusera på det mer trevliga så kom ju paketet och det var ett trevligt paket och butiken svarade ju på mejlkontakter ( om ej lite snurrigt då :) ) om jag handlar via nätet där igen? Tveksamt i dagsläget iaf även jag förstår att det ibland blir fel men nu var det så många snurriga besked och motstridigt. Nu blir det försök till att städa tvättstugan inför mitt kalas och sedan mellon ikväll. Go'eftermiddag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar