torsdag 24 mars 2016

Tack Praktikertjänst

Idag kom det ett bud till arbetet med ett paket till mig från Klässbols väveri. Jag blev förvånad och tänkte- Vad är detta? Något lurendrejeri? Det är inget jag beställt ifrån. Hmmm
Jag öppnar skeptiskt paketet och förbannar att det är skärtorsdag och eftermiddag. Hur ska jag få tag i någon ansvarig där för att ordna upp detta " fel"? Nästa vecka är jag ju ledig dessutom inför mitt kalas. " Hur ska jag hinna lösa detta?" Ja sådana tankar far genom mitt huvud medan jag arbetar  mig in i paketet. Men vad jag har bedragit mig. Det var till mig!! Det var från den kungliga hovlevratören av Linnedukar... från Praktikertjänst AB och " min affärsområdeschefcoach" . Så snopen jag blev, så oväntat, det gick från vad jag förmodade ett problem till en fin uppvaktning av Praktikertjänst. Så fint gjort av dem, trodde jag inte att det observerades att min födelsedag närmar sig. Jag är imponerad av Praktikertjänst, de är så bra på så mycket. Inte bara alla vårdverksamheter utan i alla delar att stötta och uppmärksamma verksamhetsutövare och personal. Så från botten av mitt hjärta, Tack Praktikertjänst för den fina Linneduken i en otroligt fin kvalit'e. Så fin att jag inte vågar använda den :) . Ser ni hur fint man smugit in vår logga i hörnet på duken? Tycker vi har en jättefin logga som reprensenterar mycket bra värderingar. Att jag sen känner mig " gammal" över att få en fin linneduk :) ligger hos mig, jag får försöka vänja mig vid tanken att jag nu strax är 50 år och levt dryga 2/3 av mitt liv statistiskt. Men man ska också vara glad. Ålder är en biverkning av livet. Får man leva blir man äldre och det ska man vara glad över. Inför mitt kalas vill jag inte ha något mer än ett trevligt kalas med människor som berikat mitt liv genom åren. Som funnits där och lämnat avtryck hos mig. Endast dem fick ett inbjudningskort, ingen av min släkt är bjudna( jo, mina syskon med familjer) men ingen annan från min sida. Har alltid tyckt det är konstigt vid viktiga händelser bjuda släktningar man inte umgås med mer än vid då kalas... Men inte denna gången :) jo hade min älskade mormor levt hade hon varit given kalaset. Nu får mina kära på "andra sidan" kika ner på oss nästa fredag. En trevlig Påsk på er. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar