måndag 10 juli 2017

Första semesterdagen vecka 1

Brände mig igår. Så här såg jag ut i bilen hem igår kväll.
Så här såg jag ut ett par timmar senare väl hemma. Sved allt i " pälsen" jäkla klumpigt av mig( som alltid)
Var på jobbet idag, tog in post och kollade mejl och telefon samt lade in postgiroinbetalningar. Gjorde sedan programuppdateringar på alla våra datorer tillsammans med vår data support. Visst är det semester men bara för övrig personal. Jobbar imorgon med del sv dagrn med tvätt och ta mot varor som skall komma.
Efter arbetet idag handla mat. Detta är på Coop extra som plockar upp i hylliena när vi handlar där. Inte just denna butik säkert lika överallt inkluderat min egna verksamhet. Men jäklar vad miljöresursslöseri. Hur mycket emballage är det inte på produkter vi handlar? Jag är inte miljöfreak men reagerade ändå på allt emballage som blev påtagligt här.
Väl hemma och efter mat var jag ute och sprang och maken passade på att städa ur garaget. Sedan åkte han och hämtade min far på hemmet. Han blir sämre och sämre. Så svag att ben och ork först inte räckte för besök men då han ville hjälpte maken honom med muskelstyeka honom hit och sedan hem. Han berättade om sin uppväxt och släkt. Intressant. Ska skriva ner den nästa gång då jag inte tror vi får ha kvar honom så länge till i livet. Så ledsamt se ork och gnista försvinna. Vi ska försöka om han orkar ta med honom på torsdag för kolla på motorträff som är på torget.


Vår underbart vackra och väldoftande lavendel som välmående blivit mycket stor. Hur vacker är den inte i sin prakt? Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar