torsdag 20 juli 2017

Lite smått och gott denna 2:a semestervecka

Ja, tog semester både på riktigt och på blogg. På blogg mer för att jag somnat ifrån det. Förra fredagen kom en vän N från Stockholm m sin fina flickvän E på besök. Lördagen blev det golf på Knistad. Banan var inte värd 500kr i greenfee.
Bente hund var med på banan.
Och jag med, vi gick av efter 3 hål Bente och jag.
Kvällsmat åt vi på Pinchos. Där man i sin telefon laddar ner deras app och beställer vad man vill äta och dricka och sen även betalar i den.
Fast det är semester så är jag på arbetet i princip dagligen och tittar till kliniken. Vi sätter även in svängdörrar mot receptionen då det är lyhört mellan rum. Parkeringsböter fick vi 1000kr medan vi lastade av!
Maken på lag SM i Skåne och jag myser med Babs och hennes man hemma hos dem med Lotta Engberg på Liseberg och mat och ett glas vin.
Babs och jag har hunnit med en AW på Rådhuset i solen också. Semestervädret är varken bra eller dåligt. Torrt men blåsigt svalt till halvvarmt. Är som om sommaren inte riktigt lyfter men ändå inte riktigt dålig. Är ni med på hur jag menar?
Igår utanför Babs där de bor, brann det på 3:e våningen i ett grannhus. Lite aktion var det. Babs och jag var och hälsa på M i M-torp. Jättekul ses och mysigt sitta och tjata. Jag har ju ingen bil denna veckan då maken är i Skåne så Babs var snäll och körde på mig så jag kunde åka till min far på hemmet och betala hans räkningar, handla och ta ut pengar. Han väger nu 44kg... är så svag. Kan knappt stå på benen och ramlar nu på nätterna. Igår natt fick de inte upp han då han ramlat så dumt, utan flera fick tillkallas. Han orkar inte hämta sin mat längre och har fått hämtas till matsalen och så har personal glömt att hämta honom. Ändå vägrar arbetsterspeut ge honom en egen rullstol... jag har idag ringt och var väldigt arg på hennes nedlåtande sätt gentemot pappa och hennes människosyn. Jag kommer ta detta vidare med hennes chef och kommunen samt anmäla till ivo/socialstyrelsen. Det är arbetsamt och oroligt för mig och maken då han behöver oss hela tiden för en fungerande vardag. Nu ska ju vi iväg nästa vecka vilket vi också behöver någon gång att själva få ta ledigt. Vi har gjort vad vi kan för att det ska fungera den veckan med pappa. Handlat hem extra av allt. Lagat hans permomobil med däckbytet. Snälla Babs står standby om något händer när vi är borta så pappa kan ringa dem för hjälp. Känns lite bättre iallafall att veta att någon lösning finns när det inte finns något annan som kan göra något när vi är borta. Hemmet är fullt av semestervikarier och de glömde ju av hämta pappa till maten idag. Ett jäkla sätt de gamla hanteras på idag. Gör iaf mig upprörd, så vill inte jag ha det den dagen om jag behöver det.
Babs får 2 gunstlingar om hennes kärlek. Både Bente och KF kräver uppmärksamhet och gos av henne :) rättvist måste det vara :) ja ingen bra sommar men ändå torrt. Bra för då växer ju inte gräset lika mycket.
Det är ju bra då jag såg vår Robiz plötsligt " tappade" denna klipparmojäng idag. Maken är borta 1 1/2 vecka till och bara stänga av Robiz och förpassa " han" till sitt hus och laddstation. Tur då att värmen gör att gräset "dör" en smula nu när Robiz är utvisad.
Ett sådant champagneställ från värdensvin a'4500kr önskar jag mig. Hoppas tomten läser här : ). Nu ska jag strax kravla i mig löparkläderna och ge mig ut och springa/jogga en runda. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar