tisdag 11 juli 2017

Städdag

Till jobbet först idag. Ta in post och tvätta arbetskläder. Vänta på varuleverans som aldrig dök upp.
Sen hem och maken började städa garageförråd och jag tvättstugan. Ett par turer till återvinningsstationen. Vi svenskar är världsbäst på återvinning och Skövdes station har blivit jättebra och lätt användarvänlig.
Sen till pappa på hemmet. Köpt en nytt armbandsur då hans gått sönder och hjälpa honom hämta sin lunchbricka. Han blir snabb sämre. Det är ledsamt. Gäller ta vara på denna tid och han behöver mycket stöd och hjälp av mig och maken. Det är ju sommartider och vi åker nog till Tyskland om 2veckor men vet inte hur vi gör då med pappa och vår katt. Katten kan jag nog be väninnan komma och mata då de bor nära oss men värre med pappa som behöver oss flera gånger i veckan med allt. Handla och hjälpa med praktiska saker såsom idag en trasig klocka samt hans snabbt försämrade ork och svaghet så vill man också " ha koll" på han sen är det ens egna samvete som klämmer med. Känns taskigt av oss lämna honom hemma och åka iväg och veta att han nu blir helt ensam och saknar tillsyn, det finns personal men det är inte det jag menar, någon som ser personen och förändringar av nyanser. I värsta fall får jag väl bli hemma men känns lite ledsamt då hela familjen isåfall åker även dotter och hennes pojkvän. Ja, 2 veckor kvar så det får funderas lite till över lösningar. Problem är till för att lösas.
Skönt avsluta kvällen med dricka kaffe ur Grand Hotells kaffegods som jag köpte med mig någon gång. Kaffe blir mycket godare i den koppen :) placebo eller inte men mer njutningsfullt blir det. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar