torsdag 6 juni 2013

Nationaldagen

I 25 graders strålande sol följde jag med maken när han tränade idag. Han sa direkt att det var rätt beslut att inte åka och tävla. Han kände hur ofokuserad han var, mitt under svingen dök tankar på när han blev knivrånad i Göteborg i förrgår. Jag funderar också men är mer arg, skulle vilja rycka öronen av ynkryggarna som gjorde detta.
Hade med en skön Hillerstorp campingstol och strechade min nacke medan maken tränade
Sedan åkte vi ner på staden och tog en fika i solsken och myste.
Här är vän med sina barn som var med och fikade.
Kvällen avslutar vi med lite go grillning ute i solnedgång. Fantastiskt. Vi behöver försöka distrahera oss från alla tankar om knivrån. Maken och jag sa att vi vill flytta ut i ödemarken ensamma där vi inte behöver bli rånade..
Efter stadsfikat och innan grillningen åkte vi förbi en barndomskamrat och hennes mamma i deras torp och småpratade. Mysigt då vi har så mycket gemensamt och hela vår uppväxt tillsammans.
Lite grillbilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar