onsdag 12 juni 2013

Saknar dig så mormor

I dag 1 år sedan en av de viktigaste människor i mitt liv gick bort. Saknar dig otroligt mormor. Den sista tiden var tuff för dig med din njursjukdom och hur illa dina egna barn gjorde dig i det de intrigerade sig i för att tillskansa sig din fädnersgård. Jag vet hur ledsen du var över det och hur det blev starten på din nedgång. Jag saknar dig mormor men inte dem. Här är mormor och jag ca 1 1/2 månad innan hon gick bort. Det var många turer in och ut på sjukhus. Jag kröp nästan alltid upp i sängen till dig och myste. Glad över det.
Här är mormor lite piggare och det bara några dagar efter bilden ovan. Jag min yngsta syster och hennes dotter var nere och myste. Mormor åkte sedan hem några dagar efter denna bild och höll sig ok fram till nästa sjukhus vistelse. Jag var bortrest fram till helgen innan mormor gick bort men sista veckan innan mormor gick bort hade hennes omtänksamma barn ihop med läkaren bestämt att ta bort all medicinering även vätska... Jag fick ett samtal dagen innan mormor dog och åkte ner till henne tillsammans med min yngsta syster. Vi fick ett fint avsked och kunde prata med mormor och även denna sista gång lade jag mig i sängen och höll om mormor och smekte henne. Jag förstod på mormor att hon inte visste att de satt ut all medicinering. Det enda jag ångrar var att jag åkte hem där på kvällen. Jag ville inte att hon skulle dö ensam på sjukhuset morgonen därpå men det gjorde hon... Men jag fick ett fint farväl när jag kom ner till Eksjö och hennes sjuksal. Vila mormor tills vi återses någon gång.❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar