tisdag 18 juni 2013

Tandreglering och tandgnissel

Började dagen på tandregleringen i Skövde med sonen. Nu " räls" i överkäken. Det gick som på räls. Hem släppte av sonen och ner till mitt arbete. Cheeses sen skickar sonen ett ton av sms, nu har han fått ont, förklarar för honom att det bli så och att han får ta en värktablett. Men kommer hem till en son som inte ätit på hela dagen och haft ont. Ojoj ingen rolig hemkomst. I med värktabletter sedan gör den ömma modern pulvermos på buljong för sälta och lite näring samt steker på lite falukorv. Sonen får i sig lite men grinar fortfarande. Kör upp till statoil macken för en mjukglass. Ja då vägrar sonen visa sig,  han går ut altanvägen och smyger in i baksätet. På macken står han med ryggen till mot expediten så hon inte ska se hans tandställning. Suck och man säger att tjejer är känsliga? Nåja om det är värktabletterna eller glassen låter jag vara osagt men just nu grinar inte sonen i alla fall.
Vulkanen har bearbetat min sköterska idag på morgonen när jag var ledig. Vulkanen förstår inte varför jag vägrar att prata med honom. Så när jag kom tillbaka till arbetet hade vi trots rastbytestid rast tillsammans. Nu kanhända att jag faktiskt är långsint och dum men med rätta. Vulkanen försöker vara övertrevlig och gör flera försök att försöka prata med mig men jag är bara helt tyst och iognerar honom inför alla. Ja, här är jag dum och långsint men innan jag svarar på tilltal igen om ens någonsin får vulkanen be om ursäkt för hur han betedde sig. Vilket aldrig kommer hända då vulkanen är ofelbar då han hävdar sin fin uppfostran. Men lika lite kommer jag någonsin samtala med vulkanen. Han är för mig "persona non grata". Jag tycker det är ledsamt att det är på detta vis men aldrig att jag någonsin tillåter mig bli någons dörrmatta och att någon tillåts torka av sina smutsiga fötter på mig" så då får det vara så här. Inga kontakter=inget bråk. Man ska försöka ha ett bra liv. Man lever så kort tid och är död så länge så jag kan inte lägga tid och energi på en oberäkenelig vulkan. Vulkanen har dock lagt på sig all sin sociala charmoffensiv mot de övriga kollegorna för att visa att vulkanen är en trevlig prick. Javisst om de vill spela med till nästa vulkanutbrott inte mig emot. Jag vill bara inte utsättas för det mer. Att låta någon få bete sig illa år efter år utan att den ber om ursäkt eller försöker ändra sig är att acceptera att man får hålla på så, och för mig är det inte ok så jag går inte med på det. Inte nu, inte sedan och aldrig någonsin.
Ja efter arbetet till sjukgymnast gym och sjukträning och för första gången sedan olyckan har värken i nacken inte varit för jävlig, upptäckte det när jag tränade idag, yes kanske vänder nu? Sa det till sjukgymnasten med. Nu över till goda grannarna för lite kvällsmat. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar