söndag 18 maj 2014

Brutna revben och expertis

Denna bild är från dotterns shopping hitills under hennes resa till New York, då har hon ju rest dit med en massa kläder förutom allt hon och väninnan handlat. Hennes kille ringde igår och behövde låna vår bil för att imorgon ta hem tjejerna från flygplatsen. Det hade tydlingen inhandlats 5 maxade resväskor för deras shopping. Jag har berättat för henne hur dyr övervikt är på flyget! Toka :)
Denna bilden skickade maken iftån Turkiet. Imorgon kommer han också. Jäkla tur för jag behöver en personlig vårdare nu, då jag inatt skulle släppa in KF som stod och skrek och rev på vår altandörr i sovrummet. Jag for upp i sängen, fastnar i täcket, ramlar baklänges och slår i ryggen i hörnet på sängbordet. Bröt nog ett par revben. Bara krasar när jag försöker röra mig och samma när jag andas. Djupandas jag så måste jag hålla emot med handen. Kan knappt röra mig. Satans ont, men som egen är det bara att arbeta, vet inte hur ännu men återstår att se imorgon.
Måste bara förmedla denna trevliga instagram bild på B-kändisen  men även multiexpert inom det mesta utan beprövad erfarenhet" johanna toftby" . Bakgrunden är tydligen att damen ifråga bloggar, instagramar flitigt och skriver krönikor åt bl.a GT. På hennes instagram kunde man läsa många kommentarer angående hennes sätt att matcha klänningen med hennes stora stolthet Guccikepsen. Håller med om att jag inte tycker det är snyggt eller fashionista över det, men alla får klä sig precis som man vill och alla kan inte tycka det är snyggt. Det som förvånar mig är hur denna bekräftelsetörstande människa som matar ut bilder på sig( aldrig svettig ;) ) blir vanvettigt otrevlig när hennes läsare inte tycker det är snyggt. Som sagt fine, alla tycker inte lika och kan man då inte som denna människa bara skratta åt det? Nej denna frisör, bloggare, osvettiga personlig tränare, självutnämd fashionista  lägger ut en ny bild med den mycket trevliga ingressen till bilden " Är min skit!!!!" Mm mkt moget, och väldigt bra för ditt varumärke. Hoppas GT är stolt över en sådan intullektuell krönikör de knutit an till sig. Thumbs up på det.
Då var det uppfriskande att samtidigt läsa Expressens krönikör Jenny Strömstedt idag om just vikten som offentlig person tänka på vad man säger och ett obetänksamt uttalande är som att hoppa på tå mellan koskitarna i hagarna. Det kanske självutnämda multiexperten Johanna Toftby skulle tänka på och möjligen läsa denna krönika än att svara i affekt uppenbarligen alkoholpåverkad rakt ut i etern för att människor Inte tyckte om hennes klädval. Ger man sig in i leken får man också leken tåla och hålla sig till spelplanen. Sticker man ut näsan så får msn räkna med att den syns och kan bli riven. 
Inatt när jag låg och kämpade med min värk efter saltomoraren i sängbordets hörn fick jag från NY denna bild på partytjejorna och de pimplade min favorit skumpa Moet. Kul att ni har det gott tjejer. Puss på er. Go'middag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar