tisdag 13 maj 2014

Efter regn kommer tydligen mer regn

Ja igår cyklade jag hem dygnsur från arbetet. Då för att morgonen såg fin ut och regnkläderna lämnades kvar hemma. Idag tog jag regnkläder till jobbet när jag cyklade dit för det regnade. Men när jag skulle hem såg det torrt ut så regnkläderna packades ner i väskan, men ack vad jag bedrog mig. Kom inte många meter innan jag vart dygnsur.
 Ja maken åkte i morse igen och nu till Turkiet. Jag åkte upp till gymmet på Billingehus som coach Dave nu driver och tog 1 timmes backträning på löpbandet med lite rush intervaller mellan backarna. Det tog. Utsikten är magisk på något vis från löpbanden.
Men jag sprang på och funderade lite över smått och stort och tyckte väl att det var lite tristess just nu och stiltje. Inget kul att se fram emot. Jo om 3 veckor åker vi på kliniken på kurs till Island och det ska bli kul men just nu är det lite trist. Ja då mitt i svettattackerna mellan ruscher och 10 graders lutning då får jag ett sms att en tjej AW på fredag planeras. Då blev jag så glad att jag medans jag sprang tog denna föga smickrande träningsbild som alla moderiktiga pluttmuns bloggare lägger ut så måste även jag göra eller hur :),  skickade selfien med tummen upp att jag är "på" nu på fredag och min tristess upphörde där en stund. Nu i duschen. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar