lördag 31 maj 2014

Saturday at home

Jaha, trötta och besvikna är maken och vår vän som gjorde caddiedebut med en missad cut på Nordea Master.
 Ett sista stort och imponerat tack till Lagarde're som är promotor för första gången av detta golfevent. Maken har spelat denna Sverigetävling för 20:e gången i år på raken. Men så bra Clas, Anna och Tess m. fl gjorde detta event. Så glad att jag fick uppleva detta fina evenemang med sådan värme och proffesionalism. Tack och åter tack, ni är proffs och det märks.
Efter hämtat andan i loungen och tackat fina personalen där så går vi ut mot vår bil för att åka hem till svägerskans med familjs hus i Borstahusen. Då fastnar vi hos BMW utställaren på tävlingen och har en hjärtligt rolig stund med deras personal med många skratt som lättar upp oss.
När vi till sist kommer fram till vår bil så har farbror polisen backat intill vår bil och står i vår parkeringsrutas gräns. Vi skrattar åt polisens körskicklighet. Då kommer en konstapel gåendes och jag säger skrattandes till honom" Herr polis, vi vill bötfälla denna polisbil som står innanför vår parkeringsgräns( polisbilen) polisen är härlig och gemytlig. På bred skånska säger han " ja, det är chefen som parkerar så här för han är så bred om röven, så han behöver mycket plats när han kliver ut bilen." Vi gapskrattar åt det han säger och säger på skoj" det fick vi med på band" herr konstapel skrattar gott och säger att det var bra det!
Jag har haft lätt att komma på 3 positiva saker dessa dagar när jag ska sova. Jag gör alltid så när jag ska sova att jag tänker på 3 positiva saker för mig som hänt under dagen. Det kan vara små saker som att jag drack gott kaffe eller att en patient gav en lite positiv feeling etc och det kan vara stora saker såsom något viktigt för en har blivit av. Det ger så god feeling att fokusera på bra saker i ens liv. Dåliga saker och ledsamheter händer alla människor och de kommer hela tiden. Så jag tycker det är viktigt för hjärnan få hjälp att se alla bra saker som också händer hela tiden men som vi ofta bortser. Så jag boostar hjärnan med " go'feelings" och somnar alltid gott när jag gått igenom dagens 3 bra saker. Prova ni med så ska ni se hur gott det känns.
Nåja, väl hemma i huset i Borstahusen och efter lite grillning och vin gled jag in i teddy onepice'n och så gick jag och maken ut till hamnen. Eftersom Bordtahusen är ett gammalt fiskefägn så har man gjort ett autentiskt miljöfönster i hamnen om hur det såg ut när det begav sig. Det är ju fiske här än men på ett annat vis.
Hur vackert är det inte? Vackert så det gör ont. Tänk att man får ha det så här bra och att man får uppleva det. Det är inte alla förunnat. Ju äldre jag blir, ju mer tacksam kan jag känna mig.
När vi städar ur huset i morse och och bilen packad för hemfärd så gick vi ner till hamnen igen och tittade på de fina " f.d fiskarmänniskornas hus" och ett av dem som vi så fantastiskt fint fått bo i under gågna veckan. Vacket!
I'm a bubble girl :)! Det vet ju alla som känner mig. Så det fick bli lite sparkling ros'e i solen väl hemkommna till vårt egna. Satt och bara njöt i värmen och tänkte på fina veckan som gått och resan till Island nästa vecka med kollegorna och personal. Ibland är livet verkligen sådär lite extra gott. Så tacksam. Jag använder sådan god energi inför mindre roliga tillfällen som alltid kommer och går för alla. 
Maken blev Mr. Hawaiian tropical och styrde upp BBQ för oss och goda vänner till oss på lördagkvällen. Han ville grilla på webern för det ger godare smak med kolgrill än gasol. Ja,jo kanske det. Han gör alltid god mat. Gas, kol vanlig spis, maken fixar det :). Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar