söndag 25 maj 2014

Mors dag

Sent igår efter en jättetrevlig konfirmation så har vi tidig morgon då sonen ska spela skandia distrikt golftävling.
När maken väcker sonen säger han att det är " mors dag" varpå sonen snabbt replikerar " när är det sonens dag" haha,lite poäng på det.
Sonen vill inte att vi föräldrar går med och tittar så vi får hålla oss undan.
Ännu är resultattavlan ett oskrivet blad och sedan när spelarna är inne kommer det se helt annorlunda ut. Medan sonen tävlade åkte maken och jag gjorde EU valet. Jag har verkligen synpunkter på valutförandet. Ett är att valblanketterna står helt öppet så att antingen får man ta en röstvalsblankett eller så får alla titta på vad jag vill rösta på, vilket vår demokratirätt säger att jag inte behöver vara offentlig med. Min andra synpunkt är att när jag står för att prickas av i vallängd så läser man högt inför alla närvarande i lokalen mitt namn och personnummer. Jag frågar om det verkligen är ok att alla ska höra mitt namn och personnummer? Ja, enligt valförättarna är det offentliga uppgifterr och alla kan kräva att läsa vallängden. Jag kan tycka då att om någon är intresserad av att Läsa vallängden så fine, den gör det frivilligt, vi andra tvingas överhöra varandras personuppgifter ofrivilligt. Är detta att vara anonym? Go' eftermiddag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar