måndag 12 maj 2014

Vafall? Snö??

Cyklade hem och precis innan himmeln öppnade sig över mig, då var jag tvungen att stanna och kliva av cykeln och spana in ett vitaktiga fenomen. Jo visst var det snö, möjligen hagel men inte har jag märkt av det idag. Jaja så kan det vara. Högsommar i april och vinter i maj. Idag blev det för oss premiär med svensk färskpotatis och färska jordgubbar för att göra maken glad när han kom hem. Järnspikars vad gott det var. Maken kom från spanien nu ikväll och packar om för turkiet imorgon. Han och övriga spelare,caddies och personal är chockade efter att en caddie som jobbat med bl.a min make fick ett hjärtstopp på sista hålet och avled tragiskt. RIP Mac, ingen jag kände personligen mer att man allmänt sett honom och hälsat på rangen. Men maken säger att han var en duktig och en mycket trevlig man. Jag sa att touren måste ha HLR utbildning för spelare och personal då det saknas sådan kunskap och beredskap. Frågade maken om han vet hur man gör vid ett hjärtstopp, en stroke och akuta insjuknanden. Han visste grovt men inte på långa vägar tillräckligt som så många andra. Det är viktigt att alla människor vet vad man ska göra om någon blir akut sjuk. Det är sekunder som räknas. Så se till alla att ha den kunskapen, du kan göra skillnad för någon om det blir aktuellt. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar