lördag 3 maj 2014

SLA golf och kallt

På förmiddagen idag var jag ute en kylig promenad. Det är första året jag inte åker på Hillerstorps årliga utförsäljning. Brukar ju vara en tradition numer. Men i år hittade jag inget jag behövde ute så vi hoppade det. Fast det har blivit kallare så är det mycket pollen ute.  Inte undra på att man går omkring i en dimma av rinnande ögon och näsa.
På eftermiddagen var det dags för farfar och sonen att spela SLA golfen som är en tävling som lokaltidningen tillsammans med Skövde Golfklubb anordnar varje år. En greensome tävling med 5 deltävlingsdagar innan finalspel.
Lite taktikspel. De började starkt och tog ledningen och höll den till sista hålet då det slutade oavgjort pga sneda utslag och taskiga spellägen men så är det i golf. Vill man inte spela så ska man inte spela sig ut där :), jo jag vet att det inte alltid är så lätt och skojar bara. Nu blir det lite grillad entrecote med friterad pommes och cafe de Paris sås. Samt återfå lite värme efter denna kyliga dag. Brr. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar