onsdag 29 april 2015

Ännu senare

Idag kom  våra hyllplan för handskar och munskydd. Imorgon får vi bestämma var i rummen vi vill ha dem. Härligt. Saker blir mer och mer som jag önskar. Jag önskar även att denna fantastiskt drivna sköterska kan stanna med mig och min ordinarie sköterska. Vilket team vi vore. Jag bara dyrkar denna kompetenta och okomplicerade vikarie som hon är. Åh låt oss se en möjlighet att permanent anställa henne, även patienter verkar helt betagna i henne. Det är så kul med henne även om jag hoppas att den ordinarie sköterskan mår bättre snart och är tillbaka i fornstora dar. Men låt det öppna sig en möjlighet att behålla denna stjärnan, för det är vad hon är. Trevlig , social och otroligt kompetent och meriterad. Ger mig nästan ångest på tanken att inte ha kvar henne efter juni :(
 Vikarien är en gudagåva :) vilket tänk och vilken yrkesstolthet. Hon har blick för detta.
Äntligen är all " plottrigt skräp" borta och det är rent , sterilt och harmoniska arbetsytor. Jag älskar det. Äntligen blir det mer och mer luft i rummen. Man blir så hemmablind även om jag alltid känt att " urk, jag kvävs" så är det svårt att ändra på något som alltid varit på ett sätt.
Jag hittade inte bra innan men nu hittar jag inget. Även om allt är genomtänkt. Vikarien vet precis och missar inget, vilket är skönt för mig då jag slipper hålla hennes saker i mitt bakhuvud utan kan vila tryggt att allt ordnar sig och jag behöver inte kolla att saker har blivit gjort. Det är skönt för mig även om komtrollmänniskan inom mig vill veta att allt är under kontroll. Maken den underbara överraskade mig ikväll med ros'e vin och kött från cantonis köttgård och med våra snart fd grannar. Härlig avslutning på en väldigt tufft tid då det varit mycket på arbetet sedan årsskiftet. Hade egentligen möte på golfklubben och juniorkommitte'n men var hemma 19.30 och då kom sos alarm som ringde om larm som gått på arbetet och som jag måste ta hand om, då fick det mötet för min del ställas in. Men imorgon slutar vi halvdag, jag och supervikarien. ( hon skulle ha en stålmannendräkt på sig då hon är en superhjälte. :) Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar