måndag 27 april 2015

Åter i hemmet

Åter hemma efter en intensiv dag. Måndag och många som ringde efter akuttid. Städet som slutade och avtal med nytt städbolag ska ordnas med. Prao från årskurs 8 och ny personal vid rodret idag. Vissa människor har det. Denna vikarie har ett otroligt eget driv och det hon inte vet det tar hon själv reda på. Dessutom är hon initiativrik och organisatör. Redan idag har hon organiserat om på arbetet. Flyttat om så det är mer funktionsenligt Och fått undan så det är rent och prydligt. Det är en wow upplevelse och allt detta under pågående arbetstid. Hon märker upp och som jag sa, vissa har det bara inom sig och andra kan aldrig få det. Jag har träffat 2 sådana personer tidigare inom mitt yrke. En gåva helt klart. Hon klarar av många bollar i luften och helt klart easy going och proffisionell både mot patienter och kollegor hon orkar hålla ett hårt tempo så jag nästan är andfådd ;). Jag är så imponerad av henne.
Då städet slutat så fick jag som gräddet på moset även städa efter arbetet då "någon" på kliniken där jag arbetar ska krångla och strula och förhala så inte ett nytt städbolag kan komma igång. Grrr blir så irriterad på denna "någon" även om han inte ens är värd en tanke att slösa 5 sek av ens liv av men kan bara säga att det " suger" att även städa när ens arbetssituation är som det är men nya vikarien stannade kvar och tog tag i städet mellan oss och kollegorna, men inget vid "någon" nåja tur att kvällarna är ljusa länge så man ändå får dagsljus. 8 maj ska vi ha kul i alla fall, då är det dags för fest på Grand hotell i Stockholm och kollegorna nu ska med dit med men även min förra kollega ska med som min gäst. 19.00 blir det mingel i Grands vinterträdgård. Det längtar jag efter nu.Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar