onsdag 15 april 2015

Regn och mer regn och kurs

Idag är det massivt regn och bara arbetat  halvdag då det är kurs på eftermiddagen för mig. Min sköterska har varit på sjukhusets och askulterat idag och igår var det även askulation för den andra personalen på vår klinik. Viktigt komma ut i andra verksamheter och se de goda exemplen och på så vis optimera sin egna verksamhet men även se att man gör bra i sin egna verksamhet med.
Så efter lunch kom sonen upp till arbetet då de idag slutade tidigt i skolan. Vi tog sedan bussen hem tillsammans där jag tog en snabb lunch och hoppade på bussen igen nu mot sjukhuset där kursen var. Var faktiskt smidigt åka med buss. Det gör jag inte särskilt ofta.
Bra up to date kurs. Speciellt om antiresorptiv farmaka och risker från vårt yrkes perspektiv.
Yes lite happy ändå. Maken kom hem från Karlstad så han kunde hämta mig så jag slapp stå ute i regnet och vänta på buss hem. Buss bra men bil bättre ;)
Nu regnar det så att det är Noaks ark varning. Maken tänder upp en brasa åt mig och lagar köttbullar och potatismos. Gott gottigottgott :) Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar