lördag 25 april 2015

Konfirmation

Jag hade ju missuppfattat tiden för dagens konfirmation :) började inte 09.00 utan 16.00. Så sonen och jag åkte ner till Gislaved strax efter lunch. Att åka till väninnan och hennes familj är som att komma hem till sin egna familj. Jag känner mig verkligen som en del av dem. De är fantastiska människor och man har alltid trevligt tillsammans och förutom det har jag fått äran att vara fadder åt deras minsta son.
Konfirmationen var i Båraryd kyrka som var helt nyrenoverad. Luktade färg i hela kyrkan och man trodde nästan att man skulle ha färg på kläderna när man reste sig från kyrkbänken :) men det hade man inte så klart.
Kyrkoorglar är alltid vackra och mäktiga
Haha lite lustig inskription över altartavlan. Se guds lamm, skulle det vara vi :). Nedan är ett av lammen åter i hemmet efter en trevlig dag. Önskar att jag stannar över natt så vi kunde tagit ett glas vin ihop och skrattat och pratat hela kvällen. Go'natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar