fredag 24 april 2015

Shopping shopping shopping

Idag valde jag klart stassen för festen på Grand i Stockholm om ca 2v. Ska bli riktigt kul. Min nuvarande kollega ska med upp och hans fru men då min make är bortrest så följer min förra kvinnliga kollega med. Ska bli så roligt få kalasa med dessa roliga människor. Längtar. Klänningen min har några år på " nacken" men har ett underbart fall och otrolig lyster. Kommer inte till sin rätt på bilden. Är en känd norsk designer som gjort den. En favorit helt klart och tål att hänga med i många år till.
Till klänningen ska dessa snygga buffalopumps i skinn med 10.5 cm tunn klack svira ut i vimmlet. Om jag inte står på öronen så klart :)
Köpte även en skjorta till sonen att ha till vännernas sons konfirmation i morgon. Jag trodde att det började 09.00 på lördagen, men fick reda på idag av väninnan när jag ringde för att konferera med val av present till hennes son att det börjar kl.16.00. Så då sover vi hemma i natt och åker imorgon lunch istället.
Var på staden och centrum och handlade idag då såg jag att där fanns en ny butik!! Vox tror jag den hette. Har aldrig sett den innan och inte sett några annonser. Undra hur länge den legat där? Mitt i centrum i Commerce huset. Hmm där ser man men såg fin ut utifrån.
 Nu lite ros'e vin och koppla av. Min sköterska är sjukskriven och mycket att ordna med. Var på arbetet idag och ordnade med det. Har tur att ha en vikarie och en duktig sådan via arbetsförmedlingen. Men att få tag på någon på arbetsförmedlingen var lika med mission impossible. Fick ett halvt utbrott till sist i telefonväxel. Kopplades runt än hit och än dit men inga svar. Stackars telefonisten skämdes. När jag sent omsider kom fram till en person började det ett administrativt krångel. Det var inte bara att anställa denna vikarie via arbetsförmedlingen nu efter helgen då de måste ha 2 ansökningar och de måste beviljas innan det är ok. Vid dessa ord hade jag hjärnblödning och blev som en lejontämjar piska när jag läxade upp dem om min tid och alla misslyckade försök att komma i kontakt med dem när man vill anställa via dem och bara för att de gjort sig oanträffbara utan möjlighet tala in meddelande eller komma i kontakt med dem så ska Jag!!!! Vänta på att de tänker på sin kammare. Åh var skogstokig nu men höjde inte rösten mer än att den var som en piska. Nåja tog en timme så ringde en trevlig handläggare upp mig och så beviljades anställningen av arbetsförmedlingen .., så bra! Så nu ett glas ros'e och lite mat för att löst detta problem en stund. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar