söndag 29 maj 2016

Mors dag

Igår somnade jag ifrån skriveriet. Gjorde inget speciellt men var trött som en tok ändå. Vet inte om det är pollen men känner inget extra just nu. Eller så var jag bara trött. Åkte ner på stan och tog en fika med en vännina till mig M och min systers gamla skolkamrat som umgås med M. Stan var full av militärer och utanför kyrkogården var det fullt av grönklädda soldater.
Efter fikat kom sonen ner på stan då han hade klipptid. Han går ju ur 9:an nu och viktigt allt är rätt nu när det vankas en frl avslutningsfester för dem. Sen på kvällen var en annan manlig vän hemma hos oss för grillat och grabbarna tittade fotboll. Gillar ju inte fotboll men trevligt sällskap gör det uthärdligt :)
Vaknade tidigt på mors dag och åkte iväg till duktiga Emily och fick fransarna fixade.   Om dryga veckan ska jag få ögonbrynen färdiga då det fylls i pigment som saknas. Vi körde förbi svärmor och uppvaktade henne. Min mor och mormor tänkte jag lite extra mycket på en dags som denna. De är dock alltid med mig som många andra som fått lämna jordlivet.
Dottern och hennes sambo kom förbi och uppvaktade mig. Gulligt, present hade jag redan fått för ett par veckor sedan. Vi väntar fortfarande spänt på besked om maken får spela Nordeamaster uppe i Stockholm, nu är han 2:a reserv och lite tight ser det ut men vi hoppas än :) Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar