torsdag 5 maj 2016

S O M M A R :)

Wow äntligen varmt och naturen exploderar. Jag smörjer mig med solskyddsfaktor 50 och långärmat. Fast jag bara vill sätta mig med näsan i solen och bara grilla så avstår jag. Fått en andra chans så nu ska jag vara principfast ( ett tag till iaf)
På väg till arbetet trots att det är Kristi Himmelfärds dag. Men trodde jag stängt fel dag för allt var öppet och folk överallt. Men jag skulle ha en anställningsintervju.
Men med värme och sol kommer..... Pollenexplotionen. Så ögon näsa hals kliar bränner rinner. Överdoserar samtliga allergimediciner jag tar. Längtar till hösten när jag ska få påbörja min hyposensibilisering. Jag älskar sommaren men kan inte njuta fullt ut. Blir som influensa i kroppen utan muskelvärk och feber då. Blir också så trött och orkeslös. Skulle träffat väninnan och hennes man ikväll men fick avstå. Hade innan varit hos  svärföräldrarna på grillat och då satt vi på altan och jag var helt däckad när jag kom hem. Så trist att behöva stanna inne sådana här härliga dagar.
Efter arbets intervju gick jag förbi butiken Styled by me och belönade mig med detta lövtunna armband, det är guldfärgat men ser mer bronsigt ut på bilden ser jag. Börjat gilla guldfärgat mer och mer nu igen. Det går i vågor.
Sedan gick jag till badhuset där minsta lillasysterns duktiga flicka var på simtävling. Moster hann dit lagom för att se när hon fick guld i fjärilsim? Ja vet inte vad simstilar heter. Tydligen hette det tantsim om bröstsim :)
Här har vi vinnarfotot med simmerskans mor och moster. Vi var nöjda med vår " groupis" vi har nog aldrig varit mer till vår fördel. Jag är bara ingen sportmänmiska. Man fick även som åskadare ta av sig skor och sockar! Frågade om inte systerdottern kunde byta sport sådom tex galopp? Där får man klä sig chict och dricka champagne. Det är lite mer mostersport inriktning :)
Fina blomster utanför badhuset.
Fördelen med att vara själv är att jag får äta det jag gillar :) lite antipasti stuk. Hela kostcirkeln och tallriksmodellen i ett.
Dessert så klart. Kaffe i bästa muggen och jordgubbar och choklad. Lite som behövs för att känna vardagslyx. Imorgon tatuering av mina ögonbryn på Fatimas skönhetssalong i Mariestad. Lite pirrigt, tänkt om det blir olika höjd//utseende på dem? Jättegrova/tunna streck? Gör skitont? Men samtidigt Om det blir sådär bra som man ser på många, vad skönt som mig med tunna färglösa bryn äntligen få ögonbryn. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar