tisdag 31 maj 2016

Mot Stockholm och Nordea masters 2016

Självklart var SJ som alltid försenat. Deras konkurrent är alltid i tid. Varför är det så? Nu behövde jag åka den tiden jag åkte idag och då fanns ingen MTR express avgång tyvärr. 
Mysigt få resa med sonen som förr, nu vill han aldrig med förutom denna gången. Hoppas dottern kan ansluta till oss imorgon. 
Så då börjar denna resa närma sig sitt slut. Det är ofta en upplevelse resa kollektivt med tåg, inte alltid positivt dock.  Denna gång en gymnasieklass som skräna och var högljudda. Sedan kom deras lärare! Och drog igång allsång med sin klass med ackomenderande dunkande i ryggstöd, sången var någon hejarklacksvisa för något hockeylag i Stockholm. Läraren fick nog feeling för han basinerade ut i vagnen till sin klass att nu sjunger vi beatleslåtar. Men då fick jag nog. Jag ställde mig och sa att nu räcker det med högljudd sång och att vi reser flera i denna vagn utanför deras sällskap. Då händer det... Övriga passagerar instämmer med mig och säger att de nu levt rövare sedan de klev på tåget i Göteborg och nu 2 1/2 timme skrålade de ännu. Tänk gruppen tystnads. Blev knäpp tyst i vagnen. Inte ett ord ( skönt) men efter 10 min kom de igång med lite samtal men nu mycket tystare och framförallt lugnare. När vi klev av tåget i Stockholm tackade en passagerar mig för att jag sa ifrån :)
 Maken har en kamrat på bagen. Han är ett fd hockey proffs som älskar golf och maken tycker att han är en energikick. Så när en annan kamrat hoppade av caddie uppdraget så vill Christian cadda. Det ska bli så kul att se maken spela den 22:a raka upplagan av nu Nordea Masters 2016 åter på Bro Hof. Det ska också bli så kul träffa de duktiga tjejerna Anna,Annika och Sofia från promotorn  Lagardiere. Imorgon slottet för oss damer och sedan lunch på Grand hotel. Sol ska det vara och ledig är jag. Så tacksam för allt detta och förväntansfull. Har med mig mitt presentkort från LV och hinns det med ska jag förbi butiken och kanske köper jag något. Vill ha en LV monogram Keep all 55 bandouliere. Den med rem. Vi får se. :) Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar