lördag 25 juni 2016

Bra dagsverke i värmen

Då vi vaknade tidigt, pigga och utvilade till strålande sol så drog vi igång inoljning av altanen. Vi var väl egentligen maken ivrigt påhejad av mig.
Älskar1) klarblå himmel. Jag gjorde nytta jag med och tvättade upp all tvätt. Älskar 2)också att kunna hänga ut tvätt. Den blir så mjuk och skön.
Så då hade oljan torkat och möbler åter på plats. Faller andan på så kanske möblerna också får lite TLC. Who knows :)
När vi handlade på Ica Maxi såg vi denna behjärtansvärda skylt. Så klart vi handlade färskpotatis.
Tips smarta saker. Denna solcellsladdare är perfekt ladda din mobil med. Du kopplar bara in din laddsladd och lägger den i solen. Laddade min telefon medan jag solade idag. Denna är från Göteborgsföretaget GP batteries.
I värmen släppte jag mot antisollöfte idag. Ja jag hade solskyddsfaktor 30 men blev snabb varm. Men Kajsa Varg hittade på en gammal soltunika och en gammal solhatt som dottern avskyr... Moooah tiita här dottern vad mami fått på sig ;)
Nästa fiffiga uppfinning är denna lilla behållare att tanka över sin favorit parfym i när man tex reser. Så slipper man tunga glasflaskor.
Kul nästan hela familjen fick jag med mig att springa idag. Jag är i usel form. Men visst kan man leva på gamla meriter?
Men jädrars, sonen lade iväg när det gick uppför så då vart jag chanslös. Men gammal är äldst. Jag redde ut det på slutet :)
Yes mami först i mål :) älskar3) springa och speciellt när det är varmt ute.
Sen kom vår vänner och tidigare grannar förbi och det är ju också sommar med en GT i solen. En underbar kväll där vi även fick beskåda åskblixtar senare på håll men utan muller. Go'natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar