fredag 17 juni 2016

Skolavslutning

Härlig dag som jag memorerar i god "energibanken" sonen gick ur 9:an. Kämpat hårt och nu var det över. Tänk att jag inte få gå på dessa fina skolavslutningar mer. Här i vår stad är varje skolavslutning en stor grej genom alla skolår. Det är oerhört genomarbetat och mycket show och sång mm.
Högstadiet har vår skola haft på arenan i stan. Den stora sportarenan slukar alla anhöriga. Storasyster som var med bleb sentimental och tårögd bara vi gick igenom entren. Det blev jag med av all vacker musik och sång. Jädras av killen i 9:an som spelade sax så alla jublade och jäklars vad sonens klasskamrat sedan 1:an sjöng. Vilken röst. Bara wow och ståpäls.
När cermoni var klar stod skolans samtliga lärare uppradade och eleverna på rad för att tacka och krama om sin lärare. Det var så fint och när sonens lärare i spanska kramade om honom länge och sa något så brast det för sonen med. Många grät av ungdomarna och nu även sonen. Så storasyster började gråta och jag med. Jag tror av makens ögon blev fuktiga då sonen kom till oss och höll om oss länge. Medans tårarna torkades och betyg granskades.
Delar av sonens klass som vi lyckades föra ihop för en sista bild.
Stolt far och son efteråt.
Sen åkte vi hem till oss och åt grillat och firade att alla barnen i extended family fått sommarlov.
Jag älskar när alla är samlade. Jag älskar livet och rörelsen. Tryggheten alla känner.
Det är kul bara se hur ungdomarna och de mindre barnen har kul tillsammans. Hur alla barn växt upp genom åren och naturligt bara " smälter" samman med bolltrix och mobiltelefoner :)
Sen hade M fixat jordgubbar och vi avnjöt även den fina spettekakan jag fick i present i april. Nu för första gången i mitt liv åt vi äkta skånsk spettekaka. Detta vackra konstverk. Väldigt gott tillsammans med vispad grädde, färska bär och glass. Kul att äntligen fått prova spettekaka.
Sen vart det fotbollsmatch i EM Sverige-Italien. Där Italien vann med 1-0 när 2 min återstod.
KF låg i svalkande buskage och övvervakade oss. Han är ingen partykatt utan när vi blir några så håller han sig i närheten men ändå undan oss. Go'natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar