fredag 24 juni 2016

Glad midsommar och varmt!

Hann fynda igår på Wickmans fina rea. En marinblå tunn poncho från Park Lane till 50% rabatt. Hört motsatsen men damerna i butiken har alltid varit trevliga mot mig och hjälpsamma. Det är mycket "damiga" kläder men också mycket fina kvalitets saker. De hade fina Buschnel jackor till 50% bl.a
Perfekt dra över huvudet då det är varmt som idag då den var så tunn.
Då vi inte haft någon midsommartradition i och med makens tidigare resande har vi ingen rutin på denna högtid. Det blir mer som det blir och helt ok med oss. Faktiskt skönt att det inte är så upphausat. Visst jag älskar fest och glam men har inget problem med att bara ha det gott med familjen.
Vi åkte ut till svärföräldrarna där även makens mormor var med och min far som oftast faller på vår lott att ta hand om. Makens mormor blir 90 nästa gång och är väldigt vital och rolig. Hänger med i samtal och ser mycket på sport och diskuterar gärna politik. Far min gillar iaf politik.
Jag hade med mig mr Palmer ut så vi fick en svalkande fördrink innan maten. Älskar champagne, simpel as that.
Maken grillade kött från cantonis och di gamle njöt i skuggan men varmt vart det ändå var runt 27 grader men ändå skulle båda ha sin stickade koftor på sig.
Men kul hade de och kul att umgås med dem.
Jag hade den underbart sköna linneklänningen från Nature. Linne är underbart när det är varmt ute.  Maken körde linne också både m byxor och skjorta.
Svensk sommar när det är som bäst. Då slår inget den.
Svärmors goda jordgubbstårta. Med digistivekexpajbotten och kondenserad mjölk som ger en kolasmakande fyllning och grädde och jordgubbar.
Hemma till kl 18 då hinner de vita benen se lite sol. Pressa, pressa...
Älskling och jag myser ihop ute på vår altan.
Ääälskar sol och blå himmel. Vilket midsommar väder va? Glad midsommar 2016 och go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar