torsdag 9 juni 2016

Kul kväll

Efter att seriöst varit nära bli påkörd av bilar på väg hem från arbetet( en bil svängde bara upp på cykelvägen mitt framför mig och den andra bilen såg mig inte på övergångsstället lite längre gramåt i min färdväg) efter det höll jag på att bli rammad av 4 ungdomar som körde över hela cykelbanan med några eldrivna kickboards med en sadel på. De körde om mig i en väldans fart och tvärnitar mitt framför mig varpå jag håller  köra in i dem. Både rädd och arg sa jag till dem, varpå de började bli otrevliga. Då blev jag arg på riktigt och fick faktiskt en ursäkt. Varför är det svårt säga förlåt om man gör något oaktsamt? Det är ju inte svårare än så och man förstår ju att det inte var med mening de gjorde så, bara upptagna av sitt. Nåja jag kom hem till sist efter alla bravader och cykla som ska vara nyttigt :) . Senare cyklade jag åter till stan och restaurang kryddan för att träffa min fd kvinnliga kollegor. Blev skratt och lite allvar och mat såklart. Det är en trevliga och mysig vana vi har nu. Sen köpte mor med " hemlagad" kebabtallrik. Sådan vecka nu när maken är borta i Österrike. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar