lördag 11 juni 2016

Trevlig kväll

Fyndade en underbar linneklänning idag på Cantonis köttgård där vi var och handlade kött till kvällen. Färgen är lite duvblågrå och är skräddarsydda med en fantastisk passform och så skön och fin tycker jag iaf.
Maken kom hem inatt och hade med sig en trevlig påse från Victorias
Han hade också köpt med sig till min vuxna bror :) och min systerson godis pez figurer med star wars tema. Detta för att maken vet hur dessa 2 killar är värsta fan av star wars.
Sen hittade vi denna roliga whiskey flaska från USA på bolaget. Den såg kul ut, mycket okänt hur den smakar. Vi hoppas bra iaf för han som fick den i examenspresent. Kul upplägg med burk och texten moonshine. Som kom av att man under spritförbudets tid i USA tydligen kom illigalt på natten under månens ljus och sålde det( därav namnet moonshine). Såg även något tv program om moonshine där de hällde upp spriten i burkar liknade den vi hittade på systembolaget idag. Jag tyckte bara den var både enkelt snygg och historiskt häftig.
 Inatt hade grannpojken fortfarande föräldrarfritt utan någon som helst tillsyn och det var 01.50 fortfarande ett j-la liv. Hög musik och högljutt från både huset och från folk som de hade som gäster. Jag skickade ett meddelande till mamman att be henne säga till hennes son att sänka musiken. Men sen ledsnade jag helt att natt 2 på raken ligga och lyssna på dessa fester nattetid. Så jag gick över till deras hus. Ringde på dörren flera gånger men då det spelas så högt hör ingen därinne att detvringerbpå ytterdörr, så jag får öppna dörren. Precis nedsläckt med människor som dansar tätt intill och då till vrålhög musik. Sonen i huset uppfattar att jag står i dörröppningen och kommer till entredörr. Jag säger till honom att nu har de festat högljutt i 2 dagar och kl är 02.00 och nu får de dämpa sig samt att jag skickat sms till hans mamma. Han har faktiskt så mycket uppfostran och vett att han faktiskt ber om ursäkt. Det ska han ha heder för. Men risken är väl att någon ur sällskapet blir sur på " tant partykiller" och förstör på vårt hus. Det har hänt tidigare av samma ungdom som jag nu sa till även om det ligger 2-3 år bakåt i tiden. Då var det äggkastning på huset. Nåja det blev iaf lugnt och stilla efter jag var över och bad dem sänka. Hoppas att han förstår att klockan var sen och att de hållt på i 2 nätter nu och att det är ok att någon påtalar det om man ungdomligt tappar både tid och hörsel. Vi hade en trevlig kväll i goda vänners lag jag får fokusera på det positiva istället. Go'natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar