tisdag 25 september 2012

Blöt tisdag

Ja, cyklade till arbetet i hällregn, inte det mysigaste trots helt adekvata regnkläder och stövlar. Nåja, jag kom fram torrskodd. Jag är faktiskt av den åsikten att jag skulle önska att det var sommar året runt. Jag har helt ärligt inte något behov av årstider som så många uppskattar. Jovisst tycker jag det är mysigt med jul, en dag över julaftonen sedan kan det kvitta. Vad som är härligt med mörker, regn och kyla? Ja det kan jag inte hitta på något bra med, som överväger en solig och varm dag. Jag kan bara inte klä mig tillräckligt varmt, så att jag blir upptinad inifrån märgen under höst och vinter. Denna period går jag alltid frusen. Snö är hemskt, visst det blir lite ljusare, som om det uppväger när man skall skotta sig fram till allting, allt är alltid slaskigt och sörjigt.

Jo, men barnen tycker det är så kul med snö, ja det är ju sant. Mot det kan jag inte argumentera. Ja, eftersom jag bor i denna del av världen så är det bara att gilla läget. Det eller att flytta utomlands till solen. Jag skulle faktiskt vilja göra det, men barnen har aldrig velat. Men maken och jag har alltid velat iväg. Så här är vi kvar tills vidare.

Nu är ju mycket bra med Sverige också, men inte vädret. Jag tänker på alla härliga människor som finns runt en. Vänner, familjen,bekanta och arbetskamrater. Den tanken värmer i alla fall upp en så här i kallt höstregn. Sen får man tända en brasa, värma upp bastun och längta efter nästa sommar helt enkelt.

"Dagens pic", Ja, den har älskade dottern tagit någonstans i Sverige. Troligen för att hon är en riktig liten godis råtta själv. Var bilden exakt är tagen vet jag inte, men som alltid i mina bilder så förmedlar bilden något till mig. Denna bild ger mig färger, ljus, glädje, sommar och dofter som kommer till mig.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar