måndag 24 september 2012

Hösten är här

Hösten är verkligen här, känns som om man blev lite snuvad på hösten. Blev mer som om man kastades in i ett mörkt och blött november direkt. I dag var det visserligen en solig dag men kylslaget.

Vi fick in utemöblerna idag efter mitt arbete, skönt teamarbete av mig och maken. Fick även en stor påse med fantastiskt fina kantareller av min fina sköterska idag igen. Fantastiskt av henne och hennes dottern att plocka och rensa svampen och sedan ge den till mig. Är så tacksam över det.

Arbetet flöt på fint idag och är glad över att ha roliga arbetskamrater och patienter. Ibland förgyller de min dag bara genom att vara härligt glada och trevliga, då är det lätt att vara glad och trevlig själv.

Varit en sväng och grattat en barndomskamrat som fyllde lite semi jämnt mellan två jämna årtionden.
Kul att träffas igen, vissa saker består fast att tiden går.

Nu blir det lite taco måndag och fortsatt läxor med sonen, vi har gjort läsläxa, engelska läxa och kvar är nu matteläxan. Matten börjar bli lite knivig nu redan i årskurs sex, men tur att maken är hemma denna veckan också innan han far iväg utomlands igen så att han som är matte geniet i familjen kan ta detta med sonen.

"dagens pic", VIP rummet på en Iransk restaurang i gamla Doha, jag är så imponerad av allt mosaik arbete, har aldrig sett så mycket arbete och fina detaljer i en ren färgexplosion. Otroligt vilka hantverkare och konstnärer det finns ute i världen. Valde denna bild idag av två anledningar,dels för att jag ville lätta upp höstmörkret men även förmedla en festkänsla för väninnan som fyllde år och är krasslig ordentligt i ryggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar