söndag 23 september 2012

Kylig söndag

I går kväll for 3/4 delar av familjen till Linköping och tog in en natt på hotell. Vi kom upp sent på kvällen,då maken och sonen hade sin golftävling och funktionärs insats på pingisen. Jag blev inte sekreterare utan hamnade i kiosken. Nåja anledningen till Linköpingsturen var att maken tidigare i år i födelsedags present av vänner och familj hade förärats en formel racing school dag med teori och bankörning. Denna bankörning startade 7.30 på morgonen och vi har ett par timmars körning till Linköping därifrån vi bor, så valet var lätt. Vi åkte kvällen innan och tog in på hotell. Väl framme köpte vi med oss det grymt äckliga Mc Donalds mat in på rummet, satte på  medhavd film och myste, verkligen myste. Jag hade med mig en flaska rött och ett riktigt vinglas, så jag unnade mig två glas till Kycklingburgaren.

Måste säga att Linköpingsbor verkar enormt trevliga. Man kände sig så väl bemött på hotellet när vi checkade in på kvällen och lika härligt bemötta när vi checkade ut på morgonen. Man blir glad av att träffa härliga människor. Ute på racingbanan blev vi också så otroligt varmt välkomnade och omhändertagna, fast det bara var maken som skulle gå racing skolan så togs sonen och jag omhand på bästa sätt med fika och leende personal under hela dagen som varade fram till 17.00, i en antarktisk kyla ute vädermässigt, men inget regn i alla fall. Så jag bestämde mig på stående fot, Linköpings människor är gemytliga människor. Hit kommer jag gärna igen. ( Maken med tror jag, för han var så glad över sin upplevelsepresent och så tacksam för att våra vänner och släkt gjorde denna upplevelse möjlig för honom)

"Dagen pic" Museum of Islamic art, Doha,Qatar. Bilden är ögongodis för mig med linjer och former. Hela byggnaden är en upplevelse. Gillar de naturliga och harmoniserande färgskalan samt ljuskällan som tycks sväva fram. Här mötte jag en lokal kvinna och vi har fortfarande kontakt med varandra. Vi kommer ifrån olika bakgrunder, olika religioner men fann varandra. Vi är lika gamla/unga? Vi har barn, men lever 2 olika liv. Men så nära vi kom varandra, och vi har skrattat och pratat förtroliga och personliga saker. Jag kommer nog upprepa mig i evinnerlig tid, men människor är fantastiska. Vi behöver inte tycka lika men att respektera ömsesidigt gör att man berikas och känner en sorts ödmjukhet. Ja, det är stort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar