söndag 16 september 2012

En vanlig Söndag

Ja, så var helgen till ända.En lugn och skön helg med inga speciella händelser som går till historien.
Träffat goda vänner igår över lite medköpt Kina mat. Tittade på deras lilla söta nyförvärv till hundvalp. Inhandlat kläder till sonen som växer oss ur huset. Precis som det ska vara. Nu färdigställa inför nästa veckas bestyr. Tvätta,plocka fram kläder inför morgondagen till sonen. Fixa matlåda till mig. Pratat med väninnan som bor granne med mig och vi tog oss ett glas rött. Ja,sonen har varit på lite träning också. Ett helt vanligt hederligt "Svensson liv" alltså. Är väldigt glad att ha ett bra och skönt liv med vänner som berikar och tillför och likadant med min familj. Förstår att jag är lycklig över detta. Kanske låter trist för många,men det är väl just så livet ser ut för oss många. Det är fantastiskt att får ha det så,då livet lätt är föränderligt för oss alla. Jag tror att vi många gånger glömmer av att uppskatta just det enkla vi har för stunden. Jag tror också att många medvetet och framförallt omedvetet jämför oss med andra, jag ser så många  "bloggar" som man lika gärna kunde lägga ett karbon papper imellan. Man klipper in fina,likartade bilder av perfekta vitmålade hem. Alltid likadana,alltid välstädade som om inga människor lever och verkar i dessa miljöer. Man har så välartade familjer att damm och stök finns inte i tillvaron och finns de är de så välartade att man leker stillsamt och lämnar inga spår av sig. Man har  även så uttrycksfulla ord för sig att man verkligen vill betona hur fiiiint de tycker de har det. Är faktiskt trött på dessa styrkeuttryck och den ytlighet och innehållslöshet det ger tecken för. Jag tror på fullaste allvar att varje person och varje hem har sin egna stil och att man är överlag ganska nöjd med den. Det man kan vara säker på är att " It's a trend,it's vill end", fram för  mer personliga hem och åsikter tycker jag, visa er och inte en önske fasad eller drömfasad. Så tycker jag och därmed behöver ju inte alla tycka som jag, det är ju det som är det fina med att vi är olika som människor och individer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar