måndag 17 september 2012

Herr kantarell



Mmm, titta vad min goda sköterska hade plockat till mig! De som känner mig vet att jag aldrig går i  skogen, brukar skoja och säga " att det är så besvärligt att gå med högklackat i skogen". Nåja blev väldigt glad över kantarellerna som dessutom var rensade och klara att förvälla och sedan steka på och ätas över rostat bröd. Fanns så mycket att jag även kunde frysa in och njuta några gånger till. Vilken vardags lycka! Maken som är hemma från sitt utlandsarbete nu i 2 veckor, lagade kvällsmaten sedan, oxrullader i en fantastiskt god sås och en  upphottad köpgratäng. Ja, gratängen gick att överleva på även om en hemmagjord nog är godast, men så är det när timmarna efter arbetet ska räcka till övriga famljelivet också. Ska passa mig för att visa upp fantastiska matarrangemang på bild med diverse vinflaskor för att skylta hur "perfekt" och lyckad jag är som kan laga så god,fin,nyttig mat. Kommer inte hända,jag lovar att svampen som kom på bilden var bara för att jag blev så glad över den, stekt i en stekpanna och inget arrangemang runt den för att se ut som en inredningsdekor i min fantastiska låtsasvärld med "rätt märke på stekpanna" och med en trevlig inredningsbakgrund som man egentligen vill visa omgivningen. Nej, jag gillar så klart vackra ting och lagom städat men har börjat tycka att dessa perfekta hem och människor i dessa miljöer är lite skrämmande, så bara för att ha en motvikt till det så vill jag bara ha en alldeles vanlig och lagom trist "Svensson" blogg om hur livet oftast ser ut för oss,vanliga " dödliga" och det livet är faktiskt inte så dumt utan riktigt härligt oftast. Ledsamheter händer oss alla, så låt oss där i mellan olika bekymmer faktiskt njuta av det vi har även i all enkelhet och uppskatta saker i all sin enkelhet. Alla goda upplevelser måste inte bara vara häftiga och stora eller dyra även om de också så klart kan vara det. Nej, låta oss njuta av livet när vi är mitt i det och uppskatta det vi faktiskt har i vår strävan efter mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar