lördag 29 september 2012

Hyllning till er alla

Ja så var det dags för en regnig lördag. Måste snart vara dags för för en ny Noah´s ark.
Hur mycket regn kan komma ner?

Lugnet har åter lagt sig i huset, vi hade en trevlig kväll igår med syskon och vänner som kom. Vår röklukt var inte för illa( efter de brinnande popcornen) om man undvek att gå nära den inbyggda micron. Den måste slängas men vi har ingen aning hur man får bort den då, den är inmonterad i en skåpspelare.

Idag har jag läst några andras bloggar som ger mig mer än dessa förskönande, klipp och klistrade med att kopiera de vitmålade franska chabby chic hemmen. Ja, jag förstår att människor tycker det är fint, men att lägga så mycket tid på att försöka efterlikna varandra med att få fram dessa vitmålade detaljer. Jag menar bara att de är i mitt tycke är opersonliga, både hemmen och deras bloggar. För mig ger de inget intryck mer än att det är människor i behov att smälta in i en grupp eller under ett epitet. Jag gillar att man är och vågar vara både "annorlunda" och ha en egen och personlig stil. Jag gillar när jag har läst något, att ha kvar en tanke eller en fundering om det jag läst. Detta har jag idag fått genom att läst några väldigt starka bloggar, starka människor som delar med sig av sig själva och som lämnar kvar känslan av att hjältar finns, att de kan mitt i det svåra de befinner sig i, att de gör mitt i det svåra de är i. Det är värt känna beundran och respekt för. Vilka fantastiska människor och vilka tragedier de går igenom, men ändå är de så starka och förmedlar så mycket styrka.

Jag har idag läst följande och blivit berörd, " taxilandet", "Linasliv" och " Resten av livet", Läs gärna om ni tycker om att bli berörda. Det stärker mig i att vi måste försöka känna tacksamhet över det lilla och enkla i livet. Inte alltid att man förstår värdens rätta värde.

"Dagens pic", Ballonger som stiger till skyn, när dottern för ett antal år sedan tog studenten. Ballongerna hyllar livet och andas hopp och morgondag för mig. Ballongerna firar allt som är värt att firas och hyllas. Liten gratulation också till grannarna som födde sin förstfödda son inatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar