tisdag 18 september 2012

Skön kväll

Ja, hösten rullar på. Naturen är börja anta olika vackra färger. Denna påfågel mötte mig härförleden i all sin prakt, hur kan naturen skapa något så vackert? Fulländat,verkligen, så att man tappar andan. Denna bild får ironisera de moderna slätstrukna kopieringsbloggarna där fenomenet med att man tycker sig bära den mest ultimata märkesmundering, ofta en "halshuggen" bild på sig själv i spegeln eller med en nedåtriktad bild över sin fantastiska märkesattribut där man ser fötterna med så klart några "märkesvärda" skor. "Bloggarna"talar snällt om precis sin hela anmärkningsvärda mundering i detalj vilka märken och attribut de visar upp sig i, precis som en vacker påfågel som breder ut sitt pampiga fjäder och plym verk. Dessa karbon människor ( kallar dem så för de se precis likadana ut på både deras klädval,märken och deras "hem") de kallar det " Dagen pic" haha, ja har inte världen större bekymmer än att man behöver skapa en dagens bild av sitt klädval för dagen och detta med att visa upp det på bild för att kunna mätas med andra osynliga tävlande i denna okända gren som tydligen vinner mark i bloggvärlden. Egentligen är det väl härligt att det är enda bekymret man har i sin tillvaro, och att man orkar lägga energi på att få andras gillande i sådan infam omfattning. Ja för utom att ondgöra mig över "tombloggar" precis som min egen är,( det gör jag ingen hemlighet av)så har familjen avrundat kvällen hos våra goda vänner och grannar. Jag kommer inte utlämna mina närmaste med namn eller som de gör i fantasibloggvärlden, ge dem en stor versal. Våra otroligt fina vänner skämde bort oss med väldig god kvällsmat, dryck och vi avrundade med lite lösgodis och härligt prat.Sonen har tränat och vi avrundade med läxor. När sonen nu lägger sig kommer jag och maken lägga oss i varsin soffa och sätta på något på tvn och slumra in till. Enkelt? Javisst!Lyxigt? Absolut!Tråkigt? Inte alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar