lördag 24 augusti 2013

24:e Augusti- en historisk dag

Idag är det 50 år sedan fred och medborgarrätts-aktivisten Martin Luther King höll sitt berömda tal det är också  27 år sedan vår älskade mamma gick bort i cancer och lämnade 4 syskon i djup sorg och förtvivlan. Vår  mor var bara 36 år och det yngsta syskonet bara 4 år gammal och ett på 12 år, ett på 19 år och jag äldst med 20 år. Vid årsdagar blir man påmind om att de älskade inte finns med oss. Man tänker på hur det kunnat sett ut om mamma fortfarande hade levt. Hon var ju en ung mamma och var en rolig, utåtriktad person. Alltid nära till skratt och skojfrisk. Vi syskon och våra syskonbarn har nog det efter vår mor då vi är skojfriska med humor. Mamma var alltid orolig över oss barn för allt farligt som skulle kunde hända oss om vi inte stod under hennes beskydd och argusöga. Jag minns när vi skulle lära oss simma i sjön. Vi fick gå ut tills vattnet nådde vår navel, mamma stod på stranden med fötterna i vattenbrynet sedan fick vi ta simtag mot henne det blev typ 1 max 2 simtag sedan slog knäna i botten och så ut igen och göra samma sak. Tyckte alltid mamma var lite jobbig när hon var så försiktig med allt vi gjorde men men.... mamma blir lik sin mamma för nu känner jag igen mig i mycket.
Maken skickade bild ifrån skottland där han hittat min favoritchoklad all time med små bubblor i, det är något med mig och bubblor. Sedan har vi nästa historiska händelse min brosdotter började på ridlekis idag och jag får äntligen en anledning hänga i stallet igen. Hon är 3 år och har väntat så på att bli 3 år så hon får börja. Hon var inget rädd och tog in precis allt ridläraren pratade om.
Här sitter hon så stolt i sadeln med en stolt faster som fotar.
Storebror var också med i stallet men nöjde sig med att denna gång sitta på trähästen.
Efter stallet en snabbdusch och så cyklade sonen och jag ner på staden och tog en fika med vänner i solen och bara njöt av den underbara eftermiddagen. Vill inte att sommaren ska ta slut. Älskar bara få sitta i solen och njuta med vänner. Go'kväll ni där ute i etern ta hand om varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar