fredag 23 augusti 2013

What a wonderful world

En riktigt skön augusti fredag. Tog lilla Bente på sin promenad i snigelfart även denna dag. Han har inte bråttom den hunden just nu.
Sedan hastade jag iväg till mitt nästa åtagande, sjukgymnastik och behandling. Vår påkörningsolycka blir nu rättsak. Mannen som körde på oss är åtalad för vållande av personakada och oaktasamhet i trafik. Så oktober ska vi upp i rätten med detta.
Skickar nästan alltid en bild till min sjukgymnast när jag tränar som "typ ett klippkort" har blivit som en kul grej bara.
Rolig bok som låg i väntrummet till sjukgymnasten.
Efter sonen slutat skolan följde Babs med mig och sonen och köpte lite höstskor. Sonen är 13 år och jag köpte skor i storlek 45 och 46!!!! Jag svimmade nästan. Sonen tog skorna och cyklade hem medan Babs och jag satte oss på en uteservering i den 25 gradiga värmen och tog oss en afterwork.
Sedan anslöt Babs dotter med sin sambo. Vi hade en underbar eftermiddag i värmen.
Tanke och planen från början var bara att cykla ner på staden och köpa skor åt sonen och sedan cykla hem. Så jag piffa inte till mig med någon make up men det funkade bra utan smink att afterworka spontant. Värre var när vi skulle hem men kul blev det. Väninnan skjutsade mig på min cykel  och jag satt I min pakethållare som har en korg fastmonterad bak. Men jag fick plats i den och satte riktigt bekvämt medan Babs slet hund i uppförsbackarna med mig där bak. Men min nacke fixar inte att stå och cykla så tappra Babs fick göra det. En härlig dag med andra ord. Ledig och sol. Go' kväll vänner. I morgon ska jag till ridskolan då ett syskonbarn ska börja på ridskolan. Det är lycka för mig, en gammal hästtjej att få vara med i stallet och uppleva detta igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar