söndag 4 augusti 2013

Still two to go

Kvällen igår var varm och åskfylld. Nu när man varit så bortskämd med så fina och soliga kvällar blir man nästan lite ställd av regn :) vi som skulle grilla, men då kom vi ihåg våra mångåriga regnkunskaper om grillning ute när det regnar. Golfparaply fram och make ut i regn, så grillat blev det.
 Idag varmt men inte nära så varmt som igår. Jag försöker att sola mellan molnattackerna. Går sådär så nu gick jag in och lade mig i soffan med en bok istället, ja då spricker det upp igen ute med gasande sol. Nä nu ligger jag kvar här.
 Precis när jag skulle gå in hör jag ett prasslande borta vid garaget. Jag går dit och hittar denna lilla " piggekottbebis" och tuff var den när jag körde fram min näbb för att ta kort så vässade den piggarna och liksom fräste åt mig :) fick ju spela med att jag blev rädd och lomma därifrån. Imorgon kväll blir det Hunnebostrand för en övernattning hos min syster med familj och där firar vi väl vår bröllopsdag om maken kommer ihåg den( jo, jag har påminnt honom) sedan åker vi till Norge och Oslo ett par dagar om vi håller oss till planen. Kan inte fatta att jag har ytterliggare 2 veckor kvar av semestern. Denna gång har den kännts jättelång, kanske för det varit en så solig sommar, har fler kännt så här? Go' eftermiddag vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar