lördag 17 augusti 2013

Karlstad golfklubb

Idag och då väldigt tidigt åkte vi upp till Karlstad. Det är ca 15 mil ifrån oss. Men vi åkte hemifrån 06.00 och på bild nedan har vi precis kommit fram och trött och seg är jag efter vilat en liten stund i bilen.
Jaha, har vilat lite i bilen och när jag går in i träningsstudion hittar jag bara bagen men ingen gubbe :), hittar honom dock utomhus där han värmer upp innan sin session hos svingtränaren.
Här har de börjat köra igång träningen efter pratat igenom makens sving och tävlingsupplägg. Maken har bara 4 tävlingar kvar som han får spela på sin kategori i ranking och har inte spelat bra alls i år resultatmässigt så för att ha en arbetsplats för sitt tävlingsspel på den här nivån "måste" han optimera alla delar av spelet. För att ge sig den chansen så är vi idag i Karlstad för tester, coaching och träning. Då jag älskar maken och han älskar sitt jobb hoppas jag att han får utdelning. Ikväll har vi dessutom kvartersfest där vi bor. Arrengemanget för detta går runt mellan grannarna. Vi kommer säkerligen vara trötta på festen efter denna tidiga morgon och intensiva träningsdag i Karlstad. Men festerna är så trevliga att man vill gärna inte missa dem om man är hemma. Vi har missat 1-2 fester då vi varit bortresta. En skön dag på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar