onsdag 28 augusti 2013

Trött men en skön dag

Började dagen som nästan alltid när jag är ledig. Med en promenad. Fyndkjolen från härom dagen matchar asfalten finfint. Då smälter man in fint i miljön. Har haft mer värk i nacken sedan igår, varför det värker mer ibland vet jag inte men så är det och värken tröttar en. Sedan tycker jag att det är tråkigt all tid jag behöver lägga på träning och behandlingar sedan olyckan och urless på värken. Men det är ju så och bara att försöka stå ut. När man har värk sover man även lite sämre så det är väl därför jag är lite gnällig idag :)
 Efter promenaden hämtade jag in grannhunden Bente och sedan tog vi en promenad han och jag. Här börjar hunden äta gräs!! Han tuggade och vägrade gå, jag tänke att det nu snurrat om för hunden och att Bente seriöst tror sig blivit en gräsätande ko. En snabbkoll med matte visade sig vara normalt beteende. Hunden gjorde tydligen så ibland.
Ja sedan efter lunch fick jag åka upp till ortopedtekniska på sjukhuset och hämta min traktionskrage. Tyvärr är jag för smal runt halsen så den lyfter inte huvud optimalt kragen men förhoppningsvis tillräckligt för avlasta nacken och värken. Så denna monsteranordning sätter jag stort hopp till, man monterar kragen runt halsen och så pumpar man upp ett tryck och på så vis avlastas trycket på kotorna. Strax trampa iväg till sjukgymnastik träning och behandling. Nöjen, nöjen hela tiden! Go' eftermiddag vänner.

1 kommentar:

  1. Hej där !
    Läst en del på din blogg och den är bra.
    Har en specifik fråga: Fungerar Trac Collar bra eller är det inget att lägga pengar på ? MVH Ari Lindgren

    SvaraRadera