lördag 31 augusti 2013

Kalasdag

Gårdagen var så bra och roligt. Massor av godsaker och goda viner men jag höll mig till champagnen. Kan bara lyfta på hatten åt detta trevliga arrangemang och initiativtagarna till den.
Lite  chillismaksatt olivolja och en 30 månaders lagrad parmensan samt ett underbart surdegsbröd inköptes för fortsatt njutning hemma senare.
 Idag var jag på ett mycket trevligt födelsedagskalas. Det var en kär vän och hennes tvillingsyster som hade gemensamt kalas på Skövde golfklubb. Som alltid på kalas mycket god mat och säkert dryck med men idag höll jag mig till kolsyrat vatten.
Puttnings tävling mellan Småland och Västergötland var ett prestige fyllt underhållningsinslag denna dag. Stilarna och resultaten var många och varierande samt även underhållande.
Lag småland vann  och efter tävling så kom en riks spelman och spelade fiol och nyckelharpa för oss. Sedan fick jag åka hem då sonen skulle plockas upp ifrån matfestivalen där han var med en kamrat. Go' kväll vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar