torsdag 22 augusti 2013

Inspark till högstadiet för sonen.

Idag mellan 19.00-20.00 hade Helenskolan inspark för de nya 7:e klassarna. Sonen sa igår att det skulle han inte alls gå på. Så idag efter jag slutat arbeta följde sonen med upp till affären. När vi kommer ut så frågar jag honom om han var säker på sin sak då insparken nu hade börjat då klockan var 19.10. Jo, nu hade han ändrat sig, det ville han visst det. Så jag åker till skolan och sonen hoppar av. Då ringer min mobil, nu vill sonen ha innegympa skor och sitt pingisrack. Hem och plockar upp det beställda och ner igen på stan. Nu är klockan 19.40 och inte lönt åka hem ännu en gång då det slutar 20.00. Jag bestämmer mig rask att jag går över till Mc Donalds och tar mig en chokladmjukglass under tiden då jag inte ätit något sedan lunch. Min se på f-n när jag kommer dit är deras glassmaskin sönder. Suck, killen bakom disken såg min uppgivenhet och föreslog pressbyrån bredvid och deras mjukglass. Då sa jag "- men det är ju er chokladsås jag vill ha " haha, killen såg min desperata blick och fyllde en bägare 1/4 med varm chokladsås som tröst så gick jag ut på en parkbänk och mumsade i mig såsen. Fast lite glass hade nog lättat upp det ytterligare men gulligt av killen.
Det är en fantastisk kväll, sol och varmt och här är ett av kommunens fina blomsterarrangemang.
Detta tycker jag också kommunen har tänkt till om, smart sätta upp luftpåfyllningsstation vid cykelstället. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar