torsdag 29 augusti 2013

Värk!

Har haft väldigt roligt med "stand in" sköterskan och så glad att hon kunde arbeta med mig när ordinarie sköterska hade sin semester. Men sådan värk jag haft både i tisdags och idag i nacken. Idag gjorde det så ont att jag visste inte vad jag höll på med. Det är hemskt tråkigt med värken och hur det kör ut i höger armen. Men efter arbetet tog Babs och jag oss ett glas mousserande ros'e , det blev en skön avslutning på dagen.
Staden rustar för fullt inför matfestivalen. I morgon drar den igång och staden formligen kommer att invaderas av människor. Själv går jag med vänner till vin och dessertprovning som pågår samtidigt.
När Babs och jag kom hem idag fick vi försöka fixa till oss något ätbart. Det är ju våra makar som brukar fixa detta men nu var ingen av dem hemma. Så vi körde igång matlagningen hemma hos Babs som värsta masterchefs i våra ögon.
Jag skötte friteringen av pommesfritsen och Babs fick ihop en jättegod kycklinggryta. Blev jäkligt imponerad av den och att hon var så duktig på fixa till en gryta sådär. Ja här är bevismatrialet, obs inget fotomontage :). Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar