lördag 24 oktober 2015

Fredag och lördag ihop

Missade tydligen igår att skriva blogg, tyckte att jag skrev men tydligen inte. Nåja tar en fredags recap :) arbetade och min syster med barn kom förbi när jag slutade för att vi skulle ta en fika. Hennes son är "min chef" och sitter nu på sitt kontor på mitt arbete :) han är för söt. Lägg märke till chefspennan i bröstficka och bästa chefsminnen. Gullunge :)
I morses var det dags för nästa sötfis och ridning. Jag tycker det är så kul och mysigt få hänga i stallet och tillsammans med min broders lilla höna :) 
Efter stallet en snabb dusch och ner på stan för fika med fina vännen och hennes supergulliga son.
 Jag är helt hooked up på redfellas vaniljlatte nu. Var jättemysigt träffas och prata och fika. De bor nu på en annan ort men åker "hemåt" med jämna mellanrum och tur är det så man kan ses.
Han väl springa förbi sko Nilssons på väg möta väninnan och snabbt spontan handla ett par skor.
Sen for jag till Mariestad och fick fransarna fixade igen. Skulle ju slutat med det nu och låtit fransarna bli vanliga igen men kände " nej så skönt inte måla sig och då måste jag fylla på" man tappar tydligen naturligt fransar till höst/vinter så det blir lite glesare med fransar vintertid sa franskvinnan. Vad heter det deras ytke?
Usch sen satt jag hela eftermiddagen och läste på datorn den hemska utredningen om mordet på en lokal flicka som blev en riksangelägenhet då så många människor vart berörda när hon försvann och mediabevakningen blev så stor. I veckan väcktes åtal och då kom förundersökningen ut på nätet. 2000 sidor och ångestfaktorn otrevligt hög. Jag kan ingen juridik men blir den åtalde inte fälld för detta mord så går det nog inte få någon fälld tycker jag. Stackars flicka vad hon måste varit rädd...och jä..la as den som gjorde det. Hur kan man bara göra något sådant vidrigt och på så vidrigt sätt? Stackars stackars familj och deras vänner till flickan. Måtte rättvisa skipas. Det är så mycket hemskheter nu. Dåden i Trollhättan och alla otrevligheter ute i världen. Ibland skulle man bara vilja ha en nyhetssida/sändning med bara feel good news som gör en bara glad och lätt.
Så har så nya "selman" dykt upp men nu är det "astrid" istället på 20kr valören. Har  ni börjat få de nya valörerna? De gamla är väl giltiga i 2 år till tror jag. God kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar