fredag 30 oktober 2015

Rättegång Lisa Holm

Vaknade tidigt i morse. Ledig fredag men visste inte om Gislavedsväninnan med familj skulle komma upp då jag ändrat tid tidigare och skickade sms sent igår. Så jag gick upp och då tingsrätten ligger brevid mitt arbete så ställde jag mig i kö för att få en av de 10 platser man höll åt allmänheten. Jag fick en plats och vid paus fick man gå ut och köa om. Då anslöt en snnan väninna som satt i en sal brevid men där man bara fick se och lyssna på filmupptagning. Jag fick plats i huvudförhandlingssalen. Jag och väninnan fick första parkett i denna hemska rättegång. Vi satt precis så vi hade den misstänkte mördaren framför oss. Väninnan är gravid och hormonstinn och berördes illa. Jag mådde också illa men kunde titta på den misstänkte mördaren även om han mest satt och tittade rakt ner med sina tolk hörlurar på. Enda gången han visade känslor var när hans ljud krånglade. Då tittade han upp och såg orolig ut, nästan ledsen. Om jag tror han är skyldig? Hos mig finns inget tvivel, han är skyldig. Skiter björnen i skogen? Ja, han sket i ladan då. Lyckades hamna på expressens bild. Vem jag är? Leta efter en blond hästsvans.
Förhandlingarna var slut 11.30 ca och då Gislavedväninnan om hon kom så skulle de vara uppe efter lunch så jag satte mig på redfellas med väninnan och lunchade. En jätteskön fredag och intressant vara oå den hemska rättegången. Sedan anslöt ytterligare en väninna och hennes barn. Sen hem och städa inför att min syster skulle komma förbi på kvällen på väg till Liseberg och Halloween tema där.
Dottern fick en fin färg när hon var hårmodell i veckan. En fin brunaktig nyans i det annars blonda hårsvallet.
Dubaibilder. Nu finns det även lite naturlig grönska i Dubai. Innan var det grönast i Abu Dhabi.
Maken hittade en ny kompis i Dubai. Hans italienska vän hade skaffat sig hund och hunden har fattat tycke för maken. :) Go' kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar