lördag 31 oktober 2015

Halloween och Dubai

 Hade syster med familj och deras katter över natt efter en mysig kväll tillsammans. De åkte dock iväg tidigt då de skulle vidare till Göteborg och Liseberg som hade öppet attraktionerna med halloweentema. Tänkte mig en soft morgon med netflix och modern family. Men så blev det inte, 2 manliga vänner skulle ut och springa och hörde om jag skulle med. Försökte mig på en maskingssanktion med typ nja, njee men det fick inget genomslag. Bara byta om och åka upp på berget och springa med killarna. Blev jobbigt men även skithärligt. Hem och snabb dusch och sen träffades vi på stan och fikade/käkade. Därifrån åkte jag vidare till en långt tillbaka f.d killes moster och hälsade på dem. Vi har fortsatt hålla kontakten trots det är 20 år sedan jag var tillsammans med hennes systerson. Det är inte tätt mellan gångerna men vi håller i kontakten och det är mysigt. Hon är en härlig människa och alltid intressanta diskussioner och samtalsämnen.
Maken skickar bilder från underbara Dubai. Här är han på väg hämta mina smycken som servats av "vår" guldsmed. I övre bild är det Burj al arab som ses. Fantastisk byggnad och en otrolig redtaurang högst upp som sticker ut som ett rör. Där blev vi bjudna på en storslagen och magisk middag för några år sedan.
Här har maken gett sig iväg till vad han tycker är helvetet på jorden. Shopping malls och detta för försöka hjälpa frun få tag på sin 1.6 cm LV rem som är stört omöjlig få tag på. På bild ovan är det kända Bur Khalifa och nedsn interiör från Dubai mall.
Väl framme så fanns inte 1.6 cm rem utan bara 1.2 cm
Här mellan shoppingmall och Bur Khalifa är det ett enormt vatten och musikspel varje halvtimma.
Dagen för mig har var roligt men intensiv. Den avslutades hos skånska vänner med en gåsamiddag. De är så duktiga på viner och mat så det är alltid en ren upplevelse bli bjudna till dem. Kul att de bjöd in mig( och maken som inte är hemma nu) nu äntligen kan jag lägga mig med datorn i sängen och bara mysa med netflix och modern family. Go' natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar